FIALA MOTOR-SPORTS -nasza opinia

NaszaOpiniaLogoPNG                                                                                                                                                                                         logo Fiala
    Osobiście gorąco polecamy tego organizatora, byliśmy i możemy to potwierdzić, wszystko zorganizowane bardzo starannie i precyzyjnie a co najważniejsze z dbałością o bezpieczeństwo. Perfekcja w organizacji zaczyna się już od samej rejestracji po której dostajemy maila z wszelkimi niezbędnymi informacjami odnośnie wydarzenia, wpłaty itp, następnie tydzień przed samą imprezą kolejny mail z przypomnieniem oraz danymi logistycznymi. Podczas event-u wszystko zgodnie z założeniami oraz harmonogramem (rejestracja, odprawa, przegląd motocykli itd). Na miejscu możemy liczyć na polskojęzyczną osobę po stronie organizatora, dostępny jest serwis opon i sklep z częściami oraz instruktorzy i fotograf.

 

Przebieg wydarzenia:

  1. Rejestracja u organizatora (dzień przed imprezą 19-21 lub w dniu imprezy  7.00-8.30), musicie mieć ze sobą PRAWO JAZDY, oraz kasę na obowiązkową kostkę pomiarową (15 eur / dzień). Zostajecie przypisani do grupy i otrzymujecie naklejkę na moto, opaskę na rękę oraz bloczek do wydania transpondera. Przy stanowisku obok odbiera się kostkę pomiarową, którą należy umieścić na motocyklu (najlepiej trytytką :)), ważne aby nie zgubić bo koszt nowej to przeszło 1,5 tyś zł . W punkcie rejestracji znajdziecie też ŻÓŁTĄ KARTKĘ na którą należy wpisać swoje dane jeżeli chcecie brać udział w wyścigu, można to też zrobić później ale max do 12:00 w dniu wyścigu.
  2. Odprawa musicie mieć ze sobą KASK (8.30 przed box-em organizatora) czyli pogadanka o bezpieczeństwie i zasadach panujących na obiekcie, odbywa się w języku niemieckim i angielskim, jeżeli coś jest nie jasne warto podejść i dopytać, na zakończenie otrzymujecie naklejkę na kask potwierdzająca udział w odprawie. Udział jest obowiązkowy jeden raz, co oznacza, że jeżeli już taką naklejkę macie nie musicie za każdym razem w tym uczestniczyć.
  3. Odbiór techniczny motocykla (dzień przed imprezą 19-21 lub w dniu imprezy  7.00-8.30), motocykl jest sprawdzany pod kątem bezpieczeństwa, opony (zużycie), łańcuch (naciąg), amortyzatory (wycieki), sety (solidność mocowania), skręt moto (czy kierownica nie dotyka zbiornika czy innych elementów moto przy pełnym skręcie) , wycieki oleju i innych płynów. Cała procedura trwa max 2 minuty i tu dostajecie koleją naklejkę potwierdzającą sprawność moto.
  4. Wjazdy na tor odbywają się w grupach do których zostaniecie przypisani, zmiany grup odbywają się w przerwie lunch-owej oraz na koniec dnia (info będzie wywieszane w box-ie organizatora) a odbywa się to na podstawie osiąganych czasów. Podczas pierwszego wyjazdu na tor musicie pokazać opaskę na ręce więc warto nie dopinać rękawicy do końca 🙂
  5. Wyścigi to deser całego wydarzenia zawsze po południu drugiego dnia, pamiętajcie, że musicie być wpisani na żółtą listę wyścigową. U Fiali są dwa wyścigi 8 okrążeń dla grupy szybszej i 6 okrążeń dla wolniejszej. Przypisania do grup następują w wyniku kwalifikacji 13.00-14.20, w wyścigu może brać udział maksymalnie po 48 osób w każdej grupie więc na prawdę trzeba się zakwalifikować, warto też pamiętać, że jeżeli nasz czas w kwalifikacjach będzie gorszy o więcej niż 3 sekundy od naszego najlepszego czasu podczas eventu to zostaniemy zdyskwalifikowani. Nowością od 2016 roku są sposoby startu do wyścigu:
    1. 8 okrążeń -  start standardowy znany choćby z MotoGP, czyli wyjazd, ustawienie formujące, okrążenie rozgrzewkowe, ustawienia na polach i start po zgaśnięciu czerwonych świateł.
    2. 6 okrążeń - start z za Safety Car, czyli wyjazd, ustawienie formujące, okrążenie rozgrzewkowe za Safety Car-em, który zjeżdża przed metą i po zobaczeniu zielonej flagi pełny ogień. Należy jednak pamiętać, aby nie wyprzedzać podczas jazdy za Safety Car-em, a linię startu przekroczyć w kolejności z kwalifikacji, nad całością czuwa komisja i nasze transpondery 🙂 a niezastosowanie się będzie skutkować karą 20 sekundową.
  6. Ceremonia wręczenia pucharów, oczywiście nagrody wręczane na podium hostessami, winem musującym :), dla zawodników, obu wyścigów w dwu kategoriach 600- i 600+.

Fiala Organizator (2)mini   Fiala Organizator (1)mini   Fiala Organizator (3)mini

 ikona-naprawy

SERWIS OPON 

10 euro wymiana opony (zdjętej z motocykla)
sklep

SKLEP, CZĘŚCI

dostępny
fotograf

FOTOGRAF 

7 euro szt (do kupienia przez internet w dowolnym momencie)
Instruktor

INSTRUKTOR 

dostępny (w cenie pomoc merytoryczna)
 Transponder

 TRANSPONDER

15 euro dzień (obowiązkowy)
wyścigi

WYŚCIG / KWALIFIKACJE

dostępne
wyścig

SERIE WYŚCIGOWE 

Pirelli Cup, Ladies Trophy
Umbrella

UBEZPIECZENIE

15 euro dzień 
grupt

GRUPY 

A,B,C,D
Jedzenie

WYŻYWIENIE

Kawa, pączki serwowane przez hostessy - GRATIS.

 

Fiala Organizator (4)mini

NASZE UWAGI :(:(:(

  1. uszkodzenie elementów toru (bandy, bariery itp..) wiąże się z dodatkowymi kosztami które trzeba pokryć.
  2. udział w wyścigu tylko dla zakwalifikowanych (96 osób), brak możliwości poczucia tej adrenalinki przez zupełnych amatorów.
  3. brak dodatków gratisowych jak grill, piwko itp...